piątek, 15 lipca 2016


Co do Najświętszej Maryi Panny, 
to muszę Ci powiedzieć, z jaką
prostotą do Niej się odnoszę; 
spostrzegam niekiedy, że mówię do Niej:
"Ależ moja dobra Najświętsza Panienko, stwierdzam, że ja jestem szczęśliwsza
od Ciebie, bo mam Ciebie za Matkę, 
a Ty, nie masz Najświętszej Maryi
Panny, aby Ją miłować..."(TDL 137).
  

100- lecie objawień 
Matki Bożej z Fatimy
 
Najświętsza Maryja Panna domaga się modlitwy różańcowej i pokuty za grzechy.
Każdy z nas ma się nawrócić i przemienić.
Oby orędzia fatimskie stały się naszym programem.

 



Zmartwychwstanie Pańskie 2017 





"Zmartwychwstał już Chrystus - Pan mój i nadzieja..."  ( z Liturgii Wielkanocnej)

     

    W rozświetlony radością Poranek  Wielkanocny życzmy sobie wzajemnie, 
by nasze serca będące własnością Zmartwychwstałego Pana chciały być chlebem dla każdego. 




"Nawracajcie się i wierzcie w  
                    Ewangelię".











Droga dziecięctwa duchowego, 
to droga ufności i całkowitego 
zdania się na Boga. 
Chcę duszą wskazać małe środki, 
które mi się tak udały, będę im mówić, 
że tu, na ziemi, jedno tylko czynić należy :
rzucać Jezusowi kwiaty małych ofiar,
ujmować Go pieszczotami.
W taki sposób Go ujęłam i dlatego
tak dobrego doznałam przyjęcia.
                                                                                   (NV II,17.7)






Członkinie obierają sobie w życiu za przykładem św. Teresy od Dzieciątka Jezus małą drogę Dziecięctwa Bożego, aby Chrystusa uczynić Królem swej duszy i żyć na co dzień Ewangelią.       

(Konstytucja rozdz.2 pkt 12)

 

Jesteście więc wezwani w Chrystusie do bycia znakami i narzędziami miłości Bożej  w świecie, znakami widzialnymi Miłości niewidzialnej, która wszystko przenika i wszystko chce odkupić, aby na nowo sprowadzić do trynitarnej komunii- źródła i ostatecznego spełnienia świata.


przesłanie Ojca św. Franciszka do instytutów świeckich,
Watykan,17 sierpnia 2016.








Dobremu Bogu podoba się 
w mojej małej duszy to, 
gdy widzi, że kocham
moją małość i moje ubóstwo, 
podoba Mu się moja 
ślepa ufność w Jego miłosierdzie.
Oto jedyny mój skarb(...), 
dlaczego ten skarb 
nie miałby być także i twoim?

Św. Teresa od Dzieciątka Jezus